Gå til innhold
Kystverket har laget sin egen logo for å markere at de støtter de homofiles kamp for like rettigheter. (Skjermdump: Facebook)
Kystverket har laget sin egen logo for å markere at de støtter de homofiles kamp for like rettigheter. (Skjermdump: Facebook)

Også Kystverket velger i dag å markere at det i år er 50 år siden homofili ble legalisert i Norge.

FORNØYD: Kommunikasjonsdirektør Solveig Moe Frøland i Kystverket gleder seg over at etaten har valgt å markere pride-måneden i år. (Foto: Kystverket)
FORNØYD: Kommunikasjonsdirektør Solveig Moe Frøland i Kystverket gleder seg over at etaten har valgt å markere pride-måneden i år. (Foto: Kystverket)

– For likeverd og mangfold, står det å lese på facebooksiden til Kystverket. Som illustrasjon har de laget en egen og fargerik bakgrunn til sin egen, vanligvis relativt trauste logo.

Ønsker å markere

Etter litt frem og tilbake ved sentralbordet hos Kystverket, får vi kommunikasjonsdirektøren i tale.

– Vi ønsker å vise mangfoldet i samfunnet og markere denne måneden. Juni er pridemåneden, og i år er det 50 år siden homofili ble legalisert i Norge, sier kommunikasjonsdirektør Solveig Moe Frøland i Kystverket til Kystmagasinet.

Foreslår å male vardene

På facebooksidene til Kystverket er det flere som kommenterer det midlertidige, og fargerike, taktskiftet. Blant annet er en godt voksen fisker og skipper på egen båt ute og foreslår for Kystverket at de burde male alle vardene langs kysten i pridefarger.

– Det kan jeg ikke uttale meg om. Men jeg synes det er veldig greit å vise at vi støtter arbeidet for et åpent, fritt og mangfoldig samfunn. Bortsett fra det er det business as usual hos oss, avslutter Moe Frøland.

Mest lest