MESSE: Prosjektleder Tine von Løwensprung er svært fornøyd med årets Bluefish-messe i Ålesund.

Ny besøksrekord for BlueFish Expo

Nå satser arrangørene alt frem mot neste messe i 2025.

Publisert Sist oppdatert

I forrige uke gikk BlueFish Expo av stabelen i Ålesund for fjerde gang. 

Egen dansk paviljong

Nå har arrangørene fått noen dager å summe seg på, og kan begynne å planlegge neste arrangement. De er i stort fornøyd med besøk og antall utstillere.

– Det har gått ganske bra med messa. Vi er veldig fornøyde med hvordan det gikk. Vi hadde utstillere fra mange land, og vi fikk til å lage en egen dansk paviljong for første gang. Det var to tyrkiske verft som deltok, og et tredje var på besøk hele uka, uten å ha egen utstilling, sier prosjektleder Tine von Løwensprung til Kystmagasinet.

Vil satse mer på utlandet

Fremover vil de satse enda mer på utstillere fra utenfor regionen, og fra utlandet.

– Vi ser en tydelig pågang fra utlandet, og fremover kommer vi til å ha enda større fokus på å få tak i de utstillerne som er utenfor vår region, og få dem til å komme hit. Interessen for å komme hit er stor, konstaterer hun.

I 2025 braker det løs igjen. Foreløpig er det bare en stor endring de planlegger å gjøre.

– En endring vi ser at vi må gjøre, er med billettsystemet. Vi har prøvd et nytt system i år, men kommer til å gå tilbake til det gamle vi hadde, om det lar seg gjøre. Folk var mye mer fornøyd med det vi hadde i fjor, avslutter Løwensprung.

Over 5000 besøkende

Rundt 85 utstillere med til sammen 382 personer tilknyttet, klarte å trekke over 5 000 besøkende på tre dager. Det er arrangørene som sagt veldig fornøyde med.

– Det er en oppgang fra i fjor. Fjoråret var et unntaksår på grunn av ettervirkningene av Covid. Men vi er en fagmesse, så tallene er ikke det viktigste for oss. Vi er mer opptatte av at de som kommer, faktisk får møte de rette kundene. Og det er jo tingen på BlueFish. Det rapporterer våre utstillere også om, sier arbeidende styreformann i Team BlueFish John Breivik.