DEL

Et kampanjebudsjett på €1 million borger for solid reklametrykk både på TV, i radio, magasiner og i butikkene for en ny EFF-kampanje for laks og torsk i Frankrike, med den yngre og middelaldrende generasjon kvinner som hovedmålgruppe.


( 10.03.2011 )

[raw]

Med konseptet “Recette Norvégienne du plaisir” – norske gledesoppskrifter  – vil EFF  kommunisere hele 40 variasjoner over temaet norsk sjømat i franske medier og butikker fra begynnelsen av april til midten av juni.

 

I løpet av mars skal det produseres nærmere 40 kortprogram, som sendes mellom de vanlige reklamespot’ene og selve programmene på TV-kanalen M6 (tilsvarende TV2 i Norge) og på RTL, den nest største radiostasjonen i Frankrike. Disse ett minutt lange innslagene presenterer enkle sjømatoppskrifter i norske omgivelser for flere titalls millioner seere, med oppfølging i de populære matmagasinene Tele2Semaine og Voici, og samkjørt med butikkaktiviteter i flere av de store supermarkedkjedene. Hver helg i 15 uker sendes programmet i etermediene, og dette er bare første ”bølge” av denne aktiviteten, til høsten kommer en ny!

 

Etter en beinhard audition har M6 og EFF valgt Danièl Rougè Madsen, en av de ledende unge kokkene i Norge i dag, til å fronte dette prosjektet i alle kanaler. Etter en karrière på en lang rekke topprestauranter i inn- og utland han nå er ansatt på Gastronomisk Institutt i Stavanger.  

 

Programmene er basert på Danièls egne oppskrifter, og skal spilles inn i Tromsø-området og på Sommerøya i midten av mars. Han vil hovedsakelig presentere oppskrifter med norsk laks og torsk, men det blir også gjort plass til norsk fjordørret og kveite.

 

Et filmteam fra M6 skal produsere kortprogrammet sammen med Danièl i løpet av 14 dager i Nord-Norge. 

 

– Dette er mitt livs største utfordring, det å måtte lære seg et språk på så kort tid, selv om jeg har et visst grunnlag. Det å måtte perfeksjonere fransken sin på halvannen  uke, lese 40 manus på 3 dager og filme 6 programmer hver dag  i 14 dager blir ganske intenst,  sier Danièl med et smil. For tiden pugger han fransk 8 timer daglig og blir oppringt hver kveld fra M6-ledelsen i Paris, som tester franskkunnskapene hans.

 

– Vi ser frem til kampanjestarten i april. Med Danièl som veiviser skal vi få vist franskmenn hvor lett der er å lykkes med sunn og god norsk sjømat i et bredt spekter, sier EFFs utsending i Frankrike, Johan Kvalheim.

 

– Med en eksport i fjor på 143 000 tonn til en verdi av ca. 5,3 milliarder kroner er Frankrike er det største enkeltmarkedet for Norsk Sjømat. Kampanjen vil utvilsomt bidra til å befeste Norges posisjon som største sjømatleverandør til Frankrike

[/raw]

INGEN KOMMENTARER

Comments are closed.