DEL

Synne Guldbrandsen (31) fra Tromsø er tilsatt som prosjektleder for markedsføring av sild i Norge i to år fremover. Det skal nå satses på å få silda tilbake til norske middagstallerkener.


( 03.05.2011 )

[raw]

– Jeg gleder meg til å ta tak i utfordringen det er å utvikle markedet for sild i Norge. Norsk sild er langt på vei et tradisjonsprodukt, men med forsterket fokus på markedsføring og innovasjon gjennom nye bruksområder og bransjens egen produkutvikling så mener jeg vi kan gjøre noe med sildas posisjon i det norske markedet. Silda fortjener mer enn bare å ligge på brødskiva på første juledag, sier en entusiastisk nytilsatt prosjektleder Synne Guldbrandsen.

 

Guldbrandsen kommer fra stillingen som rådgiver innen bedriftsutvikling hos Bedriftskompetanse AS og tiltrer som prosjektleder for markedsføring av sild på det norske markedet mandag 9. mai. Guldbrandsen har også  erfaring som prosjektleder fra Lofoten Stockfish Company. Guldbrandsen er utdannet fiskerikandidat fra Norges Fiskerihøgskole.

 

– Med Synne på laget styrker vi Norgesavdelingen i EFF betydelig. Synne blir en ressurs i arbeidet med å gjenvinne posisjonen til silden på det norske markedet, og i henne har vi en solid medarbeider med erfaring fra bransjen og fra markedsarbeid, sier markedssjef for Norge, Marit Stagrum Ottem.

[/raw]

INGEN KOMMENTARER

Comments are closed.