«Peragutt» ble for en tid tilbake overlevert fra Nor- Dan Marine AS til Per Ole Røttingen. Båten er en Nor- Dan Speedsjark 35. Den har verftets byggenummer 104/19 og er bygget etter norske regler for merkeregistrerte fiskefartøy over seks meter. «Peragutt» skal benyttes til teine, juksa og garnfiske, og den er godkjent for Bankfiske 1.

Fartøyet er av den oppgraderte modellen til Nor- Dan 35, med bredere styrhus. «Peragutt» har shelterdekk, rekkeport og tørkeskap og mesanmast med ekstra belysning. Den er også utstyrt med Seemats søkelys, Luminell bauglys med dimming, dekksbelysning og dragerlys. Videre finnes det fem juksakontakter. Lasterommet har midtskott, samt trimtanker på styrbord og babord side. Aluminiumsrekker på dekk er levert av Suntec AS mens master/luker/garnbinge/aluminiumsdører kommer fra AJ- Drift.

Peraguter en oppgradert modell av til Nor- Dan 35.

Motoranlegget er levert av Universal Diesel AS, og består av en Perkins 300 hk. Båten har et ZF 280 gir m/cruisecommand som er levert av KGK. Det hydrauliske anlegget er levert av Egil Eng & CO/AC- Marine. AC- Marine AS har stått for motormontasje, samt all teknisk og elektrisk installasjon. Dekksriggingen er utført av Smådal Mekaniske AS.

Fartøyet har en åpen, trivelig interiørløsning, og selve innredningen er i eik/hvit respatex. Det er teakdørker i førerhus og kabin. Innredningen er levert av Svennevik Bygg. Et Eberspacher varmeapperat på 4 kw sørger for god varme på kalde dager. Førerposisjonen på styrbord er oversiktlig med integrerte flatskjermer og betjeningsinstrumenter, og skipperstolen kommer fra fra Norsap. I byssen er det nedfelt elektrisk kokeplate, og Waeco kjøleskuff.  Forut i lugaren er det tre faste køyer, samt fire skap. Vinduer er levert av Ertec, og todelt styrhusdør kommer fra Libra Plast. Båten har landstrømstilkobling og inverter.

Når det gjelder navigasjon har Peragutt, i tillegg til Olex med fjernkontroll på dekk, komplett navigasjon fra Simrad, levert av Navico. Fartøyet har blant annet Simrad NSS Evo3 kartplotter, 4 G radar i takkonsoll, HS70 kompass, 2 x Simrad M19 skjermer i dashbord, 7 tommers ekkolodd på dekk, Simrad A2004 autopilot og AD 80 interface til thruster. 19 tommers monitor er montert i bakvindu for speiling av Olex. Alle antenner er montert i mast. Jotron har levert e-pirb og Sart. 

 

Glimt fra deler av det innvendige med styreposisjon og salong.

Hoveddata:

Lengde: 10,65m

Bredde: 3,60m

Dybde i riss: 1,50m

Drivstoff tanker: 2x 540 ltr

Vanntank: 180ltr

Lasterom: 9,20m³.