«Stian Rene» er overlevert fra Nor-Dan Marine AS til Stian-Andre AS ved Per og Børge Hansen. Båten er av type Nor-Dan Speedsjark 35, og har verftets byggenummer 105/19.

«Stian Rene» er bygget etter norske regler for merkeregistrerte fiskefartøy over seks meter og skal benyttes til juksa, line og garnfiske. Båten er godkjent for Bankefiske 1. Dette er den den oppgraderte modellen til Nor-Dan 35, med bredere styrhus.

Stian Rene

Leverandører til «Stian Rene»

Motoranlegget er levert av Universal Diesel AS, og består av en CAT på 425 hk. Den er koplet til et ZF 286 gir m/ clearcommand, elektronisk sluresystem med to styreposisjoner, som er levert av KGK. Det hydrauliske anlegget kommer fra Egil Eng & CO/ACMarine.

Båten har shelterdekk, sheltervegg, rekkeport og tørkeskap. Det finnes to Freemanluker i forkant av lasterommet, som for øvrig har midtskott. Det er bygget trimtanker i sidene som lenses via lasterommets lensesystem. Det finnes en rekkeport på styrbord side.

Av utstyr ellers kan nevnes Seematz søkelys og Luminell bauglys med dimming, dekksbelysning, dragerlys og fem juksakontakter. Aluminiumsrekkene på dekk er levert av Suntec AS mens master/luker/garnbinge/alu-dører kommer fra AJDrift. Når det gjelder innredningen så er den levert av Svennevik Bygg. Båten har en åpen og trivelig interiørløsning. Innredningen er i eik/hvit respatex og det er teak-dørker i førerhus og kabin. «Stian Rene» er utstyrt med et Eberspacher varmeapparat på 4 kw.

Førerposisjonen på styrbord er oversiktlig med integrerte flatskjermer og betjeningsinstrumenter. Skipperstolen er levert av Norsap. Bussen har nedfelt, elektrisk kokeplate og kjøleskuff. Forut i lugaren er det tre faste køyer, samt fire skap. Vinduer er levert av Ertec, og todelt styrhus dør fra Libra Plast. Det er installert et Panda 5000i Neo 4 kw aggregat, levert av Staubo AS.

«Stian Rene» har i tillegg til Olex med fjernkontroll på dekk, komplett navigasjon fra Simrad, levert av Navico. Fartøyet har blant annet Simrad NSS Evo3 kartplotter, 4 G radar i takkonsoll, HS70 kompass, 2 x Simrad M19 skjermer i dashbord, Simrad A2004 autopilot, AD 80 interface til thruster og 19» monitor i bakvindu for speiling av Olex.

Nybygget er også utstyrt med maskinromskamera,og alle antenner er montert i mast. Jotron har levert e-pirb og Sart, ACMarine AS har stått for motormontasje, samt all teknisk og elektrisk installasjon, mens dekksrigging er utført av Smådal Mekaniske AS.