«FLOYD» er overlevert fra Nor- Dan Marine AS til B&B Marine AS ved Hans Christian Braarud. Båten er av type Nor-Dan Speedsjark 35, og har verftets byggenummer 110/19.

Fartøyet er bygget etter norske regler for merkeregistrerte fiskefartøy over seks meter, og nybygget skal benyttes til juksa, teine og garnfiske. Den er godkjent for Bankefiske 1. Floyd er for øvrig den oppgraderte modellen til NorDan 35, med bredere styrhus.

Motoranlegget er levert av Universal Diesel AS, og består av CAT 425 hk. ZF 286 gir m/clearcommand med elektronisk sluresystem og to styreposisjoner, levert av KGK. Det hydrauliske anlegget levert av Egil Eng & CO/ACMarine.

 Noen glimt fra den nye speedsjarken Floyd.Båten har shelterdekk, rekkeport og tørkeskap. Lasterommet har midtskott, og det er bygd trimtanker i sidene som lenses via lasterommets lensesystem. Det finnes en rekkeport på styrbord side. Av annet utstyr kan nevnes Seematz søkelys, Luminell bauglys med dimming, dekksbelysning, og dragerlys. «Floyd» er også utrustet med fem juksakontakter. Aluminiumsrekker på dekk er levert av Suntec AS mens master/luker/rekker/alu-dører kommer fra AJDrift.

Når det gjelder det innvendige så har nybygget en åpen og trivelig interiørløsning. Innredningen er i eik/hvit respatex og den  er levert av Svennevik Bygg. Båten har eksklusive synteakdørker med integrert varme fra Sandøy Båtdekk. Av varme for øvrig kan nevnes et Eberspacher varmeapperat på 4 kw, og landstrømsanlegg, som er levert av Hellanor. Noen glimt fra den nye speedsjarken Floyd.

Førerposisjonen på styrbord er oversiktlig med integrerte flatskjermer og betjeningsinstrumenter. Skipperstol er fra fra Norsap. Byssen har nedfelt elektrisk kokeplate og kjøleskuff. Forut    i lugaren er det tre faste køyer og fire skap. Isolerte ruter er levert av Ertec, og todelt styrhusdør fra Libra Plast.

«FLOYD» har i tillegg til Olex med fjernkontroll på dekk, kom-plett navigasjon fra Simrad, levert av Navico. Fartøyet har blant annet Simrad NSS Evo3 kartplotter, 4 G radar i takkonsoll, HS70 kompass, 2 x Simrad M19 skjermer i dashbord, Simrad A2004 autopilot med ekstra display ute på dekk og AD 80 interface til thruster. Det finnes en 19 tommers monitor i bakvindu for speiling av Olex. Videre er båten utstyrt med maskinromskamera.

Alle antenner montert i mast. Jotron har levert e-pirb og Sart. ACMarine AS har stått for motormontasje samt all teknisk og elektrisk installasjon mens dekksrigging er utført av Smådal Mekaniske AS.27