Norges sjømatråd har hatt stor suksess med sine påskekampanjer, blant annet her i Belo Horizonte i Brasil.

Suksess for klippfiskkampanje i Brasil

Årets påskekampanjer for norsk klippfisk ble i år gjennomført i seks byer i Brasil, med stor suksess. Over halvparten av forbrukerne rapporterte å ha sett minst ett element i kampanjen.

Publisert

Årets påskekampanje ble gjennomført i seks byer: São Paulo, Rio de Janeiro, Salvador, Recife, Belo Horizonte og Curitiba. Og hele 390 salgssteder deltok i kampanjen, med tilhørende materiell. Totalt 29 importører og samarbeidspartnere mottok materiell for distribusjon.

- Med fokus på Erling Braut Haalands anbefaling av norsk klippfisk til påske, bærekraftig sjømat og tradisjonelle påskeretter, nådde vi ut til tusenvis av husholdninger, skriver Sjømatrådets utsending til Brasil, Randi Bolstad, i sitt siste nyhetsbrev.

Ifølge målingen som ble gjennomført etterpå, fikk kampanjen betydelig oppmerksomhet. Over halvparten av forbrukerne rapporterte å ha sett minst ett element av kampanjen. Imponerende nok oppnådde kampanjen sterkere merkevaretilknytning sammenlignet med i fjor. Haalands tilstedeværelse økte ikke bare gjenkjennelsen, men assosierte også kampanjen effektivt med Norge, slår Bolstad fast.