DEL

Norwegian Electric Systems har nå lansert sitt splitter nye fremdriftssystem; ODIN`S EYE®, som er en DC grid løsning som tillater bruk av variabelt turtall på generatorer. Det maritime markedet bruker allerede DC grid løsninger, så hvorfor er vår løsning så spesiell?


( 08.07.2016 )

-Det er lett å forklare» sier Paul Winson, Senior Vise President for NES. Vi i NES har alltid hatt tro på DC grid løsninger; de virker, de reduserer drivstoff forbruket og de har lavere utslipp til atmosfæren. NES var ikke fortrolig med den teknologien som ble brukt fordi den var dyr og hadde et begrenset bruksområde. Vi mente vi kunne gjøre det bedre og startet utviklingen av en billigere løsning med bedre leveringsevne og økt sikkerhet.

_MG_6209

Paul Winson, Senior Vise President for NES.

– Det viste seg at vi allerede hadde løsningen. Vi videreutviklet vår frekvens omformer, Quadro Drive®, og benyttet den i en ringmatings løsning. Istedenfor å være bundet til en todelt tavle, noe som betyr overdimensjonering av generatorer og fremdriftsmotorer, kan vi nå splitte alt essensielt utstyr opp i selvstyrte «øyer». Disse «øyene» kan konfigureres til å jobbe enten sammen med lukket bus-ties eller uavhengig med åpen bus-ties. Fordi vi bruker vår eksisterende og velutprøvde hardware kan vi holde kostnadsnivået lavt og unngå risiko med nyutvikling. NES har stor tro denne fantastiske løsningen, ODIN`S EYE®, og at den vil være en særdeles god teknisk og økonomisk investering for våre kunder.

SLD - Odins Eye

SLD – Odins Eye

ODIN`S EYE® kan brukes på alle typer fartøy, uansett størrelse, som planlegger et diesel elektrisk fremdriftssystem. Landstrøm og batterier for å gjøre fartøyet mer sikkert og mer effektivt kan enkelt legges til, noe som i disse dager er en sjelden kombinasjon. Denne løsningens høye redundansnivå og ultra raske kortslutnings beskyttelse vil være attraktiv for militære fartøy. Dette kombinert med økt yteevne vil trolig forbedre operasjonsevnen til de fleste skip. Med ODIN`S EYE® vil fartøyets farlige utslipp reduseres, samt være forberedt til å møte fremtidens stadig strengere miljøkrav.

INGEN KOMMENTARER

Comments are closed.