DEL

Seoul Food er en svær matmesse, hvor den norske fellesstanden ligger som en oase av sjømat midt blant vinprodusenter fra New Zealand, fruktleverandører fra Tyrkia og kjøttprodusenter fra Polen.


( 13.05.2014 )

Dette er en godt besøkt messe, med rundt 40.000 besøkende. Hovedfokus er mat og drikke i alle varianter fra hele verden. Det finnes også en stor seksjon med ulike typer prosessutstyr i den enorme hallen. Selv om det finnes mindre innslag av sjømat også på andre stands rundt om kring på messen, er det den norske fellesstanden de eneste som har hovedfokus på mat fra havet. Norway Exports og Northern Seafood er på plass på den norske paviljongen.

Seoul Food 2 F. Edmund Mongstad

Den norske paviljongen ligger som en oase av sjømat midt i den enorme hallen. Her er det like før dørene åpner til messens første dag.

Seoul Food 3 F. Edmund Mongstad

Marine Harvest og Nils Williksen er på plass på Seoul Food.

 

Norsk laks og makrell er svært populært i Sør Korea, og paviljongen er derfor godt besøkt. Det er Innovasjon Norge som har stått for denne felles satsningen på sjømat på messen, og det er avdelingen i Seoul som har stått for det praktiske arbeidet med dette. Det er også de som arrangerer matlagingskurs for besøkende flere ganger i løpet av messedagene, med norsk laks, makrell og reker som hovedingredienser. Disser kursene er svært populære. Det samme er prøvesmakingen etterpå.

Seoul Food 4 F. Edmund Mongstad

Norsk laks er populær i Sør Korea, og det var som regel lang kø av besøkende når det ble servert smaksprøver.

 

Første messedag (av i alt fire) er over, og vi gir med dette innslaget våre lesere noen glimt fra aktivitetene denne dagen. Deltakere på den norske fellesstanden er Marine Harvest, Win Win Seafood Corp/Nils Williksen AS, Coast Seafood, Coldwater Prawns of Norway, Innovasjon Norge og Norway Exports/Northern Seafood.

Seoul Food 5 F Edmund Mongstad

INGEN KOMMENTARER

Comments are closed.