DEL

Norges sjømatråd går nye veier for å vise verden norsk sjømat med smartere markedsføring.


( 25.08.2014 )

– Hvis vi klarer å finne likhetene i de forskjellige markedene og samtidig engasjere, så er det svært effektivt og kostnadsbesparende for oss. Da kan vi forflytte markedsføringskonsept mellom markeder og sørge for at delekulturen i sosiale medier gjør jobben, oppsummerer markedssjef Ragnhild Dahle Heen. 

 

Noen av de nytenkene kampanjene fra Sjømatrådet er “Norwegian Salmon – my best secret”, #Sushifredag og videoen “Human Susi”. Den første av disse ble rullet ut i Spania og Italia i fjor.

 

– Hovedbudskapet er at norsk laks er hemmeligheten for å lage enkel og sunn mat. TV har vært vår primære kanal for budskapet, men vi har også hatt brosjyrer og posters ved utsalgssteder. Vi bruker annonser i aviser og nett, og sosiale medier som Facebook og YouTube. Parallelt jobber vi med å sikre at laksen merkes som norsk, for eksempel med et «Norwegian Salmon – my best secret»-belte på innpakningen. Nylig fikk vi også laget en spansktekstet versjon av «Human sushi»-videoen. Den har vi har forventninger til, sier fiskeriutsending til Spania, Hildegunn Fure Osmundsvåg.

 

Du kan lese mer på Sjømatrådets nettsider.

INGEN KOMMENTARER

Comments are closed.