DEL

Havfisk sin nye tråler Gadus Poseidon ble formelt døp i Ålesund lørdag av gudmor Marit Osdal Stette. Dette er spesiell tråler med sterkt fokus på miljø og sikkerhet. Den har dieselelektrisk fremdrift og elektriske vinsjer, hypermoderne fabrikk for HG fisk og egen fiskemelfabrikk.


( 17.06.2013 )

[raw]

Denne nye hypermoderne tråleren bruker mye mindre drivstoff enn en vanlig konvensjonell tråler. Ved å overføre erfaringer fra andre skipstyper, vil de nye trålerne til Havfisk på et uttestet skrog som gir redusert drivstoff-forbruk, jevnere hastighet og roligere sjøegenskaper. Gadus Poseidon er den første to-propell, dieselektriske tråleren som er bygget i Norge. Det opplyser senior prosjektingeniør ved Vard Design, Agnar Juvik.

 

Gadus Poseidon på vei inn til Dåp i Ålesund.

 

Kystmagasinet har vært på dåpen og hatt en grundig gjennomgang om bord i nybygget til Havfisk. I vår utgave som kommer i salg 25. juli har vi en større reportasje om Gadus Poseidon. I denne lille nettsaken gir vi noen smakebiter på hva som hvilket flott fiskefartøy dette er.  

Glimt fra broen.

Dette er bare halvparten av en vanlig mannskapslugar. Her bør det være mulig å trives.

To fornøyde skippere på plass i salongen i lugaren, Fra venstre Rino Andre Grande og Andreas Steffensen.

Fra messe og salong.

Glimt fra den hypermoderne fabrikken.

Fornøyde og sentrale personer i Havfisk på tråldekket om bord i Gadus Poseidon. Fra venstre prosjektleder Lasse Stokkeland, skipper Rino Andre Grande, skipper Andreas Steffensen og konsernsjef i Havfisk ASA Olav Holst-Dyrnes.

Her sørger gudmor Marit Osdal Stette for at champagnen knuses som den skal mot skutesiden. 

 

Gadus Poseidon er et flott fiskefartøy.

 

[/raw]

INGEN KOMMENTARER

Comments are closed.