DEL

– Den norske ørreten er et premiumprodukt, med en helt unik kvalitet og smak, som spesielt kommer til sin rett i retter der råvaren er rå eller lett varmebehandlet. Vi henvender oss til det vi kan kalle «foodies», altså hobbykokker med høy matkompetanse, sier markedsrådgiver Mette Dalsbø Ottem i Norges sjømatråd.


( 20.10.2014 )

Førstkommende mandag får norsk ørret sin første reklamekampanje på TV, og den vil gå de neste tre ukene. Disse filmene vil vise den unike kvaliteten til råvaren og hvordan den best kan tilberedes i småretter. Norges sjømatråd følger opp TV-filmene med å distribuere oppskriftshefter til dagligvarebutikker som selger ørret, og oppmerksomheten på TV og i butikken blir også forsterket på nettet med en egen kampanjeside på godfisk.no.

 

– Vi har valgt å bruke navnet norsk ørret i denne kampanjen, og så vil vi jobbe videre med å etablere begrepet Fjordørret som merkenavn for all norsk ørret. I dag er ikke Fjordørret et begrep som benyttes på forbrukerpakninger i norske butikker, men vi håper på sikt at begrepet Fjordørret vil være synlig i norsk dagligvare, avslutter Dalsbø Ottem.

INGEN KOMMENTARER

Comments are closed.